Werken aan de ring nous présente sa version édulcorée du travail réalisé. En réalité, ils construisent un ring disposant d’un minimum de connexions avec Bruxelles et sa périphérie. Aucun parking de dissuasion! Aucun noeud multimodal!Le résultat: l’Isolement économique de Bruxelles au profit notamment d’Anvers. Bruxelles et sa périphérie sont vus ici comme un but de promenade à vélo.
Informations de l’agence « Werken aan de Ring » :
115! Zoveel kilometer fietsinfrastructuur leggen we aan langs, over en onder de Ring rond Brussel. Dat is anderhalve keer de lengte van de Ring zelf! We bouwen volop aan fietssnelwegen, -bruggen en -tunnels van Asse tot helemaal in Hoeilaart.
Wist je trouwens dat we ons fietsnetwerk aanleggen naar het voorbeeld van het autonetwerk? We bouwen enerzijds een fietssnelweg rond Brussel (het Ringfietspad, FR0). Die loopt zoveel als mogelijk parallel aan de Ring zelf en brengt je vlot van de ene naar de andere gemeente rond Brussel.
Anderzijds voorzien we fietssnelwegen die vanuit de omliggende gemeentes naar centrum Brussel lopen. Met bruggen en tunnels helpen we de fietser voorbij gevaarlijke punten. Zo ontstaat een aaneensluitend netwerk voor de fietser, net als voor de auto.